بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و ویدئو بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا امتحانات دانشگاه پیام نور لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد فعالیت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویری از انتقال پیکر شهدای حاضر در بالگرد حامل رئیس جمهور تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت)
سرخط خبرها

میزان پوشش تحصیلی در خراسان رضوی ۷۶ درصد است | استان وضعیت خوبی برای پوشش تحصیلی اتباع ندارد

  • کد خبر: ۱۷۹۱۱۰
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
میزان پوشش تحصیلی در خراسان رضوی ۷۶ درصد است | استان وضعیت خوبی برای پوشش تحصیلی اتباع ندارد
معاون آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی میزان پوشش تحصیلی استان را ۷۶‌درصد اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی معتقد است که در سال‌های گذشته، ۳۵‌هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان داشته‌ایم که در جذب آن‌ها چندان موفق نبوده‌ایم و علت آن هم موازی‌کاری میان دستگاه‌ها بوده است. اهمیت جذب بازماندگان از تحصیل در این است که بازماندن از تحصیل بستری برای افزایش آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کند و همین مسئله هم سبب شده است ستاد پوشش تحصیلی در استان تشکیل شود.

محمود رضایی در گفتگو با خبرنگار روزنامه شهرآرا در توضیح این موازی‌کاری میان دستگاه‌ها بیان کرد: باید دستگاه‌ها کار را به حوزه مربوط یعنی آموزش‌و‌پرورش بسپارند؛ ضمن اینکه حمایت و نظارت داشته باشند. به‌قدری کار پیچیده است که نیازمند کمک از حوزه‌های فراسازمانی هستیم.

او پوشش تحصیلی در خراسان‌رضوی را یک زخم کهنه دانست و ادامه داد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان احتیاج به کمکی فراسازمانی دارد و باید بهزیستی، کمیته امداد، فرمانداری‌ها و‌... پای کار بیایند. میزان پوشش تحصیلی استان حدود ۷۶‌درصد است، در جدول کشوری نیز رده پوشش تحصیلی استان در رتبه ۲۶ یا ۲۷ است.

سامانه‌ای که دیر به متوسطه رسید

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و‌پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه ترک تحصیل دانش‌آموزان دلایل مختلفی از جمله مباحث اقتصادی، کار کودک، ازدواج و‌... دارد، درباره جزئیات فعالیت سامانه شهید محمودوند از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش برای دوره ابتدایی اظهار کرد: سامانه‌ای که برای پیگیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تشکیل شده است، آماری در‌خصوص شمار آن‌ها به ما ارائه نمی‌کند.

سامانه شهید محمودوند از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش برای دوره ابتدایی طراحی و اقدامات مربوط به آن انجام شد، اما این سامانه برای دوره متوسطه دیر آماده شد و اوایل دی‌ماه پارسال به حوزه آموزش متوسطه اعلام شد. فعالیت این سامانه از این منظر که کار در آن به‌صورت سیستمی انجام می‌شود، خوب است، اما به‌دلیل اینکه کد‌ملی‌هایی که برای این دوره تعریف شده، گسترده است، چالشی برای ما ایجاد می‌کند که تشخیص نمی‌دهیم دانش‌آموز را در کدام مدرسه می‌توانیم پیدا کنیم.

هر ۱۰ دانش‌آموز، یک پیگیری‌کننده

رضایی بیان کرد: در اجرای این طرح مشخص شده است که باید برای هر ۱۰‌دانش‌آموز یک پیگیری‌کننده مشخص شود. برخی شهرستان‌ها که جمعیت بازمانده از تحصیلشان کمتر بود، این افراد را مشخص کرده‌اند. اما بعضی از شهرستان‌ها به‌دلیل اینکه ظرفیت دانش‌آموزان آن‌ها بیشتر از بازمانده‌ها بود، نتوانستند کار را پیش ببرند.

او پروژه مهر را یک ابر‌برنامه دانست و درباره برنامه بازگشایی مدارس گفت: دستورالعملی در‌این‌خصوص به همه نواحی آموزشی ارسال و ذیل آن شش کارگروه تعریف شده است. این پروژه از حدود دو ماه گذشته شروع شده است و در آن بر پوشش ثبت‌نام صد‌درصدی دانش‌آموزان اهتمام داریم.

رضایی همچنین با اشاره به تحصیل یک‌میلیون‌و‌۴۷۰‌هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در استان، با بیان اینکه خراسان‌رضوی از لحاظ گستردگی و حضور دانش‌آموزان اتباع وضعیت خوبی برای پوشش تحصیلی ندارد، گفت: در دوران کرونا برخی از دانش‌آموزان به‌دنبال کار رفتند که موجب دوری آن‌ها از فضای درس و مدرسه شد. برای اجرای کامل پوشش تحصیلی در سال گذشته، ستادی با عنوان پوشش تحصیلی تشکیل شده که مدیریت پوشش تحصیلی استان با معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->